Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

ΕΠΙΣΤΟΛΗ Β. ΠΑΛΑΙΟΚΩΣΤΑ

«Με αφορμή την επικείμενη δίκη για την απαγωγή του βιομήχανου Γ. Μυλωνά, που ξεκινά την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου, θα 'θελα να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα.

Σε διάφορες φάσεις της ζωής μου υπήρξα καταζητούμενος πρώτης γραμμής, κοντά στα 12 χρόνια συνολικά δραπέτης (ελπίζω να υπάρξει και συνέχεια) και 8 χρόνια έγκλειστος.

Ολα τούτα τα χρόνια που έζησα και ζω κυνηγημένος από την επίσημη πολιτεία δεν βρέθηκε ένας καταδότης να με παραδώσει στα χέρια των διωκτών μου. Παρ' όλο που στην πρώτη απόδρασή μου, τον Αύγουστο του 1991, υπήρξα και επικηρυγμένος από το γενναιόδωρο προς τους καταδότες ελληνικό κράτος. Αντίθετα, συνάντησα ανθρώπους με μπέσα, λεβεντιά και αξιοπρέπεια. Ανθρώπους που μου άνοιξαν την πόρτα τους, μου παρείχαν κάλυψη και βοήθεια, χωρίς συχνά να λογαριάζουν το ρίσκο που και οι ίδιοι έπαιρναν. Ανθρώπους που με βοήθησαν σε δύσκολες στιγμές για μένα (όπως είναι οι αποδράσεις) με κίνδυνο τη ζωή τους, που απέδειξαν ότι σε αυτή τη χώρα δεν υπάρχουν μονο υποταγμένοι, προσκυνημένοι αλλά και πολλοί (τόσο πολλοί που έχω εκπλαγεί) που σέβονται τις παραδόσεις της τιμής και της αλληλεγγύης για τον κυνηγημένο. Ανθρώπους περήφανους που απεχθάνονται τον καταδοτισμό, τη δουλοπρέπεια και το χωροφύλακα.

Ολους λοιπόν αυτούς τους αξιόλογους ανθρώπους τους ευχαριστώ και δημόσια για την πολύτιμη βοήθειά τους και γιατί μου δώσαν την ευκαιρία να τους γνωρίσω.

Δύο από αυτούς είναι ο Βαγγέλης Χρυσοχοΐδης και ο Πόλις Γεωργιάδης που ο καθένας μου στάθηκε με το δικό του τρόπο και τη στιγμή που τον χρειάστηκα, δίχως να προσδοκούν προσωπικά οφέλη παρά μόνο ενήργησαν έτσι όπως τους καλούσε η συνείδησή τους.

Δηλώνοντας τη συμπαράστασή μου στα δύο νέα αυτά παιδιά που η πολιτεία στραγγαλίζει καθημερινά γνωρίζοντας πως το μόνο "έγκλημά" τους είναι η αλληλεγγύη προς τον κυνηγημένο, θα ήθελα να δω έστω και για μια φορά το ύψος για το οποίο περηφανεύεται η ελληνική δικαιοσύνη. Γιατί για το βάθος της είμαι ο πλέον αρμόδιος να μιλήσω: Αβυσσος.

Δεν θα πω περισσότερα. Απευθύνομαι μόνο σε όσους θέλουν να κρατήσουν προσχήματα δικαιοσύνης και αξιοπρέπειας. Και ο καθένας θα πράξει ό,τι του υπαγορεύει η τιμή και η συνείδησή του.

Στις 14-4-09, απόγευμα γύρω στις 8 η ώρα στην είσοδο και εντός του οικισμού του Αλεποχωρίου, ενώ οδηγούσα το αυτοκίνητο πάνω στον κεντρικό παραλιακό δρόμο με κατεύθυνση το κέντρο του χωριού, μου έκλεισαν αιφνιδίως το δρόμο τρία αυτοκίνητα και ταυτόχρονα άλλα δύο κόλλησαν στο πίσω μέρος του δικού μου αυτοκινήτου.

Μεταξύ των πέντε συνολικά αυτοκινήτων υπήρχε ένα μαύρο AUDI Α4, ένα λευκό PEUGEOT RALLY και ένα ταξί του νομού Αττικής μάρκας OPEL.

Στο καθένα από τα αυτοκίνητα επέβαιναν τρία άτομα (σύνολο 15), όλοι με πολιτικά. Αστραπιαία και ταυτόχρονα πετάχτηκαν όλοι οι επιβαίνοντες έξω κρατώντας οι μεν οδηγοί των αυτοκινήτων υποπολυβόλα Η&Κ ΜΡ5 με διπλό γεμιστήρα και οι υπόλοιποι ημιαυτόματα πιστόλια τύπου GLOCK και Η&Κ U.S.Ρ.

Αμέσως αντιλήφθηκα πως έχω να κάνω με ένοπλους μισθοφόρους του ελληνικού κράτους που βγήκαν παγανιά διψασμένοι για αίμα.

Την ίδια στιγμή απ' τα δεξιά μου και μέσα από ένα αόρατο από τον κεντρικό δρόμο, στενό δρομάκι εμφανίσθηκε ένα άλλο αυτοκίνητο (με τον οδηγό να μένει εμβρόντητος από το σκηνικό που αντίκριζε) και σταμάτησε αναγκαστικά στην έξοδο του μικρού στενού. Χωρίς δεύτερη σκέψη έστριψα τέρμα δεξιά το τιμόνι και σανίδωσα το γκάζι. Εμβολίζοντας από τα πλάγια το εν λόγω αυτοκίνητο (δεδομένου ότι το στενάκι μετά βίας χωρούσε το δικό μου τζιπ), χώθηκα στο στενό χωρίς να γνωρίζω πού οδηγεί.

Από το ξεκίνημα των όσων περιγράφω μέχρι να διανύσω με το τζιπ 20-30 μέτρα μέσα στο στενό, σφαίρες χόρευαν στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Οι τύποι άνοιξαν ομαδόν πυρ κατά ριπάς με τα υποπολυβόλα και τα πιστόλια, σημαδεύοντας στο ψαχνό (τα μόνα που έμειναν άθικτα ήταν τα λάστιχα του αυτοκινήτου μου).

Από τη μεγάλη εμπειρία που διαθέτω σε καταστάσεις έντονης πίεσης, είμαι κάτι παραπάνω από σίγουρος πως ρίχτηκαν τουλάχιστον 150 σφαίρες σε 15 δεύτερα (όσο και κράτησε το όλο σκηνικό). Και κάποιες από αυτές πιθανότατα έπληξαν και το αυτοκίνητο του ανυποψίαστου πολίτη ο οποίος βρισκόταν μέσα σε αυτό.

Αυτοί οι αδίστακτοι, οι τυφλοί δολοφόνοι της ΕΛ.ΑΣ ήταν αποφασισμένοι να υλοποιήσουν στο ακέραιο την εντολή που είχαν λάβει από τη φυσική και πολιτική τους ηγεσία. Εντοπίστε τον και σκοτώστε τον.

Σε αυτή την περίπτωση δεν στάθηκαν τυχεροί, γιατί η τύχη είναι γένους θηλυκού και γουστάρει τους τολμηρούς.

Ο λόγος για τον οποίον αναφέρομαι στο περιστατικό είναι για να αναδείξω τον άθλιο τρόπο με τον οποίο μεταδίδονται από τα ΜΜΕ τέτοια γεγονότα.

Το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινα και εγκατέλειψα στα εκατό μέτρα από το συμβάν, γιατί το στενό ήταν αδιέξοδο, ήταν διάτρητο από σφαίρες. Αυτό το γεγονός δεν αναφέρθηκε και το αυτοκίνητο δεν εμφανίσθηκε πουθενά. Εξαφανίσθηκε ως διά μαγείας. Οπως ως διά μαγείας εξαφανίσθηκε το άλλο αυτοκίνητο (τρακαρισμένο και πιθανόν χτυπημένο από σφαίρες), μαζί με τον ατυχή ιδιοκτήτη του, τον μοναδικό αυτόπτη μάρτυρα που ουσιαστικά συμμετείχε άθελά του στο περιστατικό, παρακολουθώντας καρέ καρέ όλη τη σκηνή από την αρχή ώς το τέλος.

Αντί λοιπόν να ερευνήσουν όλα αυτά τα τόσο σημαντικά πράγματα για να φανεί το τι ακριβώς έγινε σε εκείνο το συμβάν, οι τολμηροί και δαιμόνιοι ρεπόρτερ των ελληνικών ΜΜΕ εμφανίσθηκαν μέσα από το δωμάτιο του σπιτιού όπου διέμενα, με αποκαλυπτικά ρεπορτάζ, να κραδαίνουν τα άπλυτα σώβρακά μου, ενημερώνοντας αλαλάζοντες, γεμάτοι έξαψη τον άβολο, αδαή, αποσβολωμένο τηλεθεατή.

Αυτό το περιστατικό αποκαλύπτει ξεκάθαρα την προθυμία για σιωπή και συγκάλυψη εκ μέρους της δημοσιογραφικής κοινότητας, ουσιαστικά συναινώντας στην εγκληματική αυθαίρετη δράση των πιστολάδων της ΕΛ.ΑΣ και των εντολέων τους, συνδιαλεγόμενοι μαζί τους.

"Θα σας επιτρέψουμε να μπείτε στο σπίτι για αποκλειστικό ρεπορτάζ, αλλά για όλα τα υπόλοιπα τσιμουδιά. Μην ψάξετε παραπέρα". Αυτή ήταν η πρόταση και τελικά η αισχρή συμφωνία των δύο πλευρών.

Τα λεφτά εμείς θα τα βγάλουμε. Τα σώβρακα αξίζουν περισσότερο στο χρηματιστήριο των MEDIA από τη ζωή του ιδιοκτήτη τους. Φτάνει αυτός να είναι "διαβόητος".

Και ποιος νοιάζεται για τον τρόπο που δρα η αστυνομία; Αν η αστυνομία και η ηγεσία της πιστεύουν πως ένας άνθρωπος επειδή μόνο και μόνο είναι καταζητούμενος είναι αυτόματα και για σκότωμα, γιατί να διαφωνήσουμε;

Οποτε χρειαστήκαμε κάποια πληροφορία, το ανώτατο στέλεχος της αστυνομίας (έτσι κομπάζουν) απαντά αμέσως στο κινητό και πρόθυμα μας δίνει τις έγκυρες πληροφορίες. Ενώ ο καταζητούμενος δεν έχει τηλέφωνο. Και αν έχει ή κλειστό θα είναι ή δεν θα έχει σήμα.

Ετσι σκέφτονται οι ατρόμητοι και ανεξάρτητοι σύγχρονοι μαντατοφόροι.

Από εμένα μπράβο και εις ανώτερα, το μέλλον σάς ανήκει. Μάλιστα θα πρότεινα οι δύο κοινότητες της αστυνομίας και της δημοσιογραφίας να συγχωνευθούν για λόγους λειτουργικούς. Και πρωτότυπο είναι και πλεονεκτήματα παρέχει.

Τζάμπα εκλέξετε πρόεδρο αστυνομικό συντάκτη της ΕΣΗΕΑ;

Αν οι δαιμόνιοι αυτοί ρεπόρτερ με τον ίδιο ζήλο που δείχνουν στα δικά μου και όχι μόνο σώβρακα, ασκούσαν καθημερινό έλεγχο, καταγγέλλοντας στον έλληνα πολίτη ότι:

* 13.000 άνθρωποι βρίσκονται σε καθεστώς αιχμαλωσίας (με το πρόσχημα της παραβατικότητας), βιώνοντας την απόλυτη εκμετάλλευση, τη δική τους και των οικογενειών τους, από την επίσημη πολιτεία. Που αφού περάσαν τις συμπληγάδες μιας διεφθαρμένης αστυνομίας και μιας τρισχειρότερης δικαιοσύνης καταλήγουν καταδικασμένοι με βαρύτατες ποινές σε μεσαιωνικές συνθήκες διαβίωσης και ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια του ομαδικού και διαρκούς βασανισμού. Που νιώθουν στο πετσί τους τη βαρβαρότητα με την οποία αυτό το σαθρό σύστημα πασχίζει να ελέγξει και εν τέλει να αφανίσει ό,τι τολμά να του βγάλει τη γλώσσα.

* Αν καταγγέλλανε τους ένοπλους φρουρούς του ελληνικού κράτους που εκτελούν εν ψυχρώ πολίτες (νέους κατά προτίμηση) στη μέση του δρόμου, μπροστά στα μάτια όλων των πολιτών. Που εξευτελίζουν και βασανίζουν μέχρι θανάτου ανθρώπους στα κρατητήρια. Που στήνουν με το έτσι θέλω κατηγορητήρια κατασκευάζοντας ενόχους και στέλνοντάς τους για χρόνια φυλακή. Και τόσες άλλες εγκληματικές πράξεις χωρίς να δίνουν λόγο σε κανέναν.

* Αν ασκούσαν πραγματικό έλεγχο στους σύγχρονους πειρατές του πολιτικού συστήματος, οι οποίοι με βοηθό το τέχνασμα της ψήφου του έλληνα πολίτη και τις ευλογίες των ΜΜΕ καταλαμβάνουν το Κοινοβούλιο μετατρέποντάς το σε στρατηγείο καταδυνάστευσης του ψηφοφόρου. Σε άνδρο διαπλοκής, συναλλαγής, αρπαχτής. Σε γιάφκα όπου μοιράζονται τα λάφυρα που αποκομίζουν από επιδρομές και πλιάτσικο. Που όποιος πολίτης τολμήσει να αμφισβητήσει μπαίνοντας εμπόδιο στα σχέδια τους θα νιώσει να ξεσπά με σφοδρότητα επάνω του η ωμή δημοκρατική βία ενός αιμοβόρου κατασταλτικού μηχανισμού. Θα βιώσει τη μνησικακία, τον ρεβανσισμό, την εκδικητικότητα και το βαθύ μισος που τρέφει το ελληνικό κράτος για όλους εκείνους που συνειδητά αποποιήθηκαν την ιδιότητα του υποταγμένου πιστού πολίτη ο οποίος αντιλαμβάνεται την ατομική ελευθερία ως χρέος να πράττει ό,τι του υπαγορεύουν, αλλά απαραμένουν άνθρωποι με ελεύθερη βούληση και άποψη γι' αυτό που συμβαίνει γύρω τους, εκφράζοντάς το με πράξεις.

* Αν αποκάλυπταν την τεράτια ευθύνη που έχει αυτή η ομάδα εγκληματιών για την εγκαθίδρυση αστυνομικού κράτους στην Ελλάδα με το οποίο ασκούν αφόρητη ψυχολογική βία στον πολίτη με εκατοντάδες μπλόκα από αρματωμένους ώς τα δόντια μπάτσους και με εξοπλισμό τύπου survivor, και εκείνο το απειλητικό, απολιθωμένο ύφος, κατάλοιπο της χούντας. Τους χιλιάδες χωροφύλακες που βλέπει κανείς όπου και να κοιτάξει (χωρίς τους κρυφούς). Τα δεκάδες αποσπάσματα κεφαλοκυνηγών που περνούν τα βουνά και τα λαγκάδια δρώντας κατά το δοκούν, αναβιώνοντας εποχές αρχών του 20ού αιώνα (κλιμάκια λέγονται τώρα -εκλεπτυσμένα πράγματα).

* Αν καταγγέλλουν αυτά και αναρίθμητα άλλα που ακυρώνουν στην πράξη το κοινωνικό κράτος και το κράτος δικαίου όπως οφείλουν και απαιτεί ο ρόλος τους, τότε το σημερινό πολίτευμα που με ζήλο περιφρουρούν και το ονομάζουν δημοκρατία θα ήταν ασύγκριτα πιο ανθρώπινο, ποιοτικότερο και σίγουρα πιο δίκαιο.

Θα μου πείτε δεν είμαι και ο πλέον κατάλληλος να κάνω υποδείξεις και μάλιστα για θέματα δημοκρατίας.

Σωστά. Στον τόπο που γεννήθηκε η δημοκρατία μπορούν να της κάνουν ό,τι θέλουν, ακόμη και να τη θάψουν αν το επιθυμούν. Είναι καλό ό,τι γεννιέται σ' έναν τόπο, σε αυτόν και να πεθαίνει. Να μην τους κακοφαίνεται, όμως, που οι πιτσιρικάδες της πετάνε πέτρες. Γριά και ρακένδυτη τη βλέπουν, πέτρες της πετούν.

Αρχέγονα μα αλάνθαστα ένστικτα είναι αυτά.

Γιατί οι πιτσιρικάδες είναι πιο έντιμοι και περήφανοι από τους μεγάλους.

Δεν θα ήθελαν όταν μεγαλώσουν να βρουν μια νεκρή στην ντουλάπα και να μάθουν ότι οι πατεράδες τους την κρατούσαν εκεί για να συντηρούνται από τη σύνταξή της.

Επιθυμούν κάτι πολύ περισσότερο από ένα πτώμα στη φορμόλη και να είστε βέβαιοι πως θα το πάρουν όσα σκιάχτρα κι αν υψώσετε στους δρόμους.

Οσο για το πρόσωπό μου, είναι απόλυτη πεποίθησή μου και σίγουρα χιλιάδων άλλων σκεπτόμενων ανθρώπων πως τη ζημιά που προξενεί στο κοινωνικό σύνολο ένας λαμπερός τηλεπαρουσιαστής σ' ένα και μόνο δελτίο ειδήσεων (των 8 κατά προτίμηση) εγώ δεν θα καταφέρω 10 ζωές να μου χαρίσουν.

Τι ζημιά θα μπορούσα να προξενήσω με ένα λιανοντούφεκο; Δεν το έχω στρέψει ποτέ σε κορμί ανθρώπου, πόσο μάλλον στο μυαλό του.

Τώρα γιατί εγώ με το λιανοντούφεκο είμαι ο καταζητούμενος και κινδυνεύω να σκοτωθώ πέφτοντας πάνω σε κάποιο λυσσασμένο απόσπασμα και εκείνοι που με κερδοφόρα υπερόπλα τους εκφυλίζουν και σιγά σιγά αποστειρώνουν το πνεύμα ενός ολόκληρου λαού καταστώντας τον πνευματικά ανάπηρο, γίνονται κριτές και διώκτες μου, είναι και η δική μου απορία.

Τώρα όμως που το καλοσκέφτομα ίσως θα πρέπει να αλλάξει ο νόμος περί όπλων. Οποιος κρατάει λιανοντούφεκο να δικάζεται για κακούργημα!!!

Επειδή είναι η πρώτη φορά που παρεμβαίνω δημόσια δεν θα ήθελα να κλείσω έτσι βαριά. Γι' αυτό θα βάλω ένα αληγορικό κουζ-γρίφο-αίνιγμα που νομίζω πως θα σας δυσκολέψει πολύ.

Πώς ονομάζεται ο βοηθός σερίφη κάποιου ορεινού και απομακρυσμένου χωριού της γιούτα των ΗΠΑ που προτάθηκε και τελικά παρέλαβε περιχαρής βραβείο από το FBI, γιατί με ηρωισμό και πάντα με κίνδυνο τη ζωή του συνέλαβε και παρέδωσε στη δικαιοσύνη κάποιους επικίνδυνους διασαλευτές της τάξης του χωριού; Που εκτός από το βραβείο είχε φιλοδοξία να γυριστεί ταινία από το Χόλιγουντ για το κατόρθωμά του, με πρωταγωνιστή τον Τζορτζ Κλούνεϊ, εκνευρίζοντας έτσι και αναγκάζοντας τους αμερικανούς φίλους του να τον εξορίσουν, υποβιβάζοντάς τον σε υπουργό Προστασίας του Πολίτη σε χώρα ανεξάρτητη των Βαλκανίων. Που σύμφωνα με δικές μου αποκλειστικές πληροφορίες συνεχίζει να φαντάζεται και να ψάχνει εναγωνίως διασαλευτές!

Για να σας διευκολύνω θα σας πως μερικές από τις αγαπημένες του λέξεις. Δημοκρατία, επαναστατικό ταμείο, γκέτο, συγκοινωνούντα δοχεία, αποσταθεροποίηση, μηδενική ανοχή, οργανωμένο έγκλημα, θα συλληφθούν.

Επίσης είναι ένθερμος οπαδός του καταδοτισμού και λατρεύει τους πληροφοριοδότες και τις επικηρύξεις.

Πάντως γνωρίζοντας πως ένα από τα πολλά προσόντα του είναι και η εκδικητικότητα, σπεύδω να διευκρινίσω πως κάθε ομοιότητα με γεγονότα και πρόσωπα είναι εντελώς συμπτωματική.

Οσοι αστυνομικοί ρεπόρτερ το βρουν θα μπουν στην κλήρωση για αποκλειστική συνέντευξη.

Τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς σε εκείνους που δεν καταθέτουν τα όπλα, με τα οποία επέλεξαν να αγωνιστούν για τη ζωή που ονειρεύονται.

Υ.Γ.: ΛΙΓΟ ΛΑΔΑΚΙ ΠΑΙΔΙΑ. ΣΚΟΥΡΙΑΖΟΥΝ».




(Επιστολή του Β. Παλαιοκώστα που έσετειλε και δημοσιεύτηκε στην κυριακάτικη Ελευθεροτυπία)

Ο IRA, Η "ΜΑΤΩΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ" ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ DERRY


Την 30η Γενάρη συμπληρώθηκαν 38 χρόνια από την "Ματωμένη Κυριακή" του 1972 στο Ντέρι, όταν δυνάμεις των Βρετανών αλεξιπτωτιστών της "νέας κατοχής" ανοίγουν πυρ εναντίον μιας ειρηνικής πορείας διαμαρτυρίας για την αναγνώριση των πολιτικών δικαιωμάτων των Καθολικών, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 27 άμαχοι ιρλανδοί.

Σκοπός αυτού του αφιερώματος δεν είναι να εξυμνήσει εθνικοαπελευθερωτικούς αγώνες με θρησκευτική χροιά. Εξάλλου παρόμοιος αγώνας για εθνική απελευθέρωση είναι και η δική μας επανάσταση του '21, που αν και ξεκίνησε σαν λαϊκός ξεσηκωμός ενάντια στους ντόπιους κοτζαμπάσηδες και τον οθωμανικό ζυγό, κατέληξε να μετατραπεί σε μια αλλαγή ρόλων που οδήγησε στην εξουσία ντόπιους κρατιστές. Από αντιεξουσιαστική, αλλά και ιστορική σκοπιά, απελευθερωτικός αγώνας δεν νοείται χωρίς να εμπεριέχει κοινωνικοταξική απελευθέρωση ενάντια σε αφέντες, θρησκείες, κράτος, καπιταλισμό και κάθε είδους εξουσία, με σκοπό την εγκαθίδρυση ενός μοντέλου ελευθερίας, ισότητας, αυτοοργάνωσης και αλληλεγγύης. Κάθε άλλος αγώνας οδηγεί μάταια σε μια νέα εγκαθίδρυση τυραννίας, ανεξαρτήτου μανδύα και ονόματος. Το ιρλανδικό ζήτημα και ο IRA παρουσιάζεται για να δείξει την αέναη εξέγερση ενάντια στην βρετανική κατοχή, με έναν αγώνα που έχει να επιδείξει αξιοζήλευτο θάρρος για ανεξαρτησία, ένοπλο αγώνα, καθώς και σπέρματα αυτονομίας.

Ουσιαστικά το ιρλανδικό ζήτημα ξεκινάει το 1172 όταν ο βασιλιάς της Αγγλίας Ερρίκος Β΄ εισβάλλει στην Ιρλανδία, την κατακτά και ανακηρύσσεται κυβερνήτης της. Οι Άγγλοι είναι προτεστάντες και οι ιρλανδοί καθολικοί που καταπιέζονται. Από τότε και στο όνομα της εθνικής ανεξαρτησίας και της καθολικής πίστης, οι ιρλανδοί ξεσηκώνονται. Έκτοτε έχουν καταγραφεί εκατοντάδες εξεγέρσεις των χωρικών που οι Βρετανοί τους έπαιρναν την σοδειά, είτε πιο οργανωμένες προσπάθειες για επανάσταση.
Από το 1954 έως το 1603, στον λεγόμενο "Ενναετή Πόλεμο", οι Ιρλανδοί με επικεφαλής τον Χιού Ο' Νιλ, ξεσηκώνονται εναντίον των Άγγλων σε μια πανιρλανδική εξέγερση. Το 1641 ξεσηκώνονται και πάλι, αλλά τα στρατεύματα του Κρόμγουελ πνίγουν την εξέγερση στο αίμα. Το 1790 ιδρύεται το κίνημα των "Ενωμένων Ιρλανδών" που διαπνέεται από τις ιδέες της γαλλικής και αμερικανικής επανάστασης. Η οργανωμένη εξέγερσή τους το 1798 που απαιτεί ανεξάρτητη δημοκρατική Ιρλανδία, υποστηρίζεται και από ένα γαλλικό εκστρατευτικό σώμα. Οι επαναστάτες θα ηττηθούν, αλλά όσοι διαφεύγουν θα συνεχίσουν να κάνουν ένοπλο αντάρτικο ενάντια στους Βρετανούς εισβολείς. Το 1830 οι ιρλανδοί αγρότες αρνούνται να πληρώσουν την "εισφορά της δεκάτης" στον κατακτητή, με αποτέλεσμα να σφαγιαστούν και πάλι από τους Άγγλους, που παράλληλα τους κλέβουν και τη σοδειά. Το 1847 εξαιτίας του μεγάλου λιμού, περίπου ένα εκατομμύριο ιρλανδοί πεθαίνουν από την πείνα, ενώ άλλοι τόσοι μεταναστεύουν για ΗΠΑ και Αυστραλία. Το 1848 η "Αδελφότητα των Φένιανς" ξαναθέτει το ζήτημα της ανεξαρτησίας της Ιρλανδίας και υποστηρίζεται από τα εκατομμύρια των ιρλανδών, κυρίως στις ΗΠΑ. Η αδελφότητα αυτή έχει στρατιωτικό σκέλος τον "Ιρλανδικό Δημοκρατικό Στρατό". Τότε εμφανίζεται για πρώτη φορά το όνομα του IRA. Η αδελφότητα στηρίζει τις λαϊκές μάζες και παρά την απροθυμία της καθολικής εκκλησίας, κηρύσσει τον ένοπλο αγώνα κατά των Άγγλων. Οι εξεγέρσεις που προκαλεί αποτυγχάνουν, αλλά οι ιδέες της ανεξαρτησίας και της κοινωνικής επανάστασης ωριμάζουν σε όλη την Ιρλανδία.
Το 1905 ιδρύεται το κόμμα "Σιν Φέιν" (Εμείς Μόνοι) από τον Άρθουρ Γκρίφιθς και νικά στον πόλεμο με την βρετανική αυτοκρατορία. Το κόμμα αυτό διεκδικεί πλήρη πολιτική και οικονομικά ανεξαρτησία για την Ιρλανδία, προτείνοντας για τους φτωχούς αγρότες και την εργατική τάξη ένα πρόγραμμα επηρεασμένο από τις αρχές του σοσιαλισμού. Το ένοπλο τμήμα του που θα ιδρυθεί το 1913 και αποτελείτε από εθελοντές, θα ονομαστεί "Ιρλανδικός Δημοκρατικός Στρατός" (IRA). Η πρώτη απόπειρα για την αποτίναξη του αποικιακού ζυγού θα γίνει το 1916 με την "Εξέγερση του Πάσχα". Με την έναρξη του Α΄ παγκοσμίου πολέμου, ο IRA με ηγέτη τον Πάτρικ Πιρς, καταλαμβάνει κάποια κυβερνητικά κτήρια στο Δουβλίνο και γίνονται οδομαχίες με τον βρετανικό στρατό, ο οποίος στο μεγαλύτερο μέρος του βρίσκεται στην Ευρώπη στον πόλεμο ενάντια στους Γερμανούς. Μπροστά στην υπεροπλία των Βρετανών η εξέγερση δεν έχει καμιά τύχη με αποτέλεσμα φυλακίσεις και εκτελέσεις ιρλανδών ανταρτών. Το 1918 γίνονται εκλογές με το "Σιν Φέιν" να φτιάχνει τη δική του Βουλή στο Όλστερ με πρόεδρο της Ιρλανδικής Δημοκρατίας τον Ντε Βαλέρα (που συμμετείχε στην "Εξέγερση του Πάσχα" το '16). Από τότε οι ιρλανδοί κατεβαίνουν συνεχώς σε απεργίες και παραλύουν τη χώρα, ενώ ο IRA διεξάγει έναν ανελέητο ανταρτοπόλεμο, χτυπώντας στρατόπεδα και αστυνομικά τμήματα. Οι Βρετανοί απαντούν με στρατεύματα που αποτελούνται από Βρετανούς ποινικούς κρατούμενους, που θα τους έδιναν αμνηστία αν δεχόντουσαν να πολεμήσουν στην Ιρλανδία. Αυτά τα τάγματα ήταν που επιδίδονταν σε λεηλασίες, βιασμούς και βασανισμούς, για να κάμψουν το ηθικό και την αντίσταση των Ιρλανδών. Τον Ιούνιο του 1921 και ενώ ο IRA κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι Βρετανοί ζητούν ανακωχή και αρχίζουν διαπραγματεύσεις. Με τον ηγέτη του IRA Μάικλ Κόλινς στις διαπραγματεύσεις, οι Βρετανοί παραχωρούν στους ιρλανδούς το δικαίωμα να έχουν δική τους Βουλή και αυτονομία σε όλη τη χώρα, εκτός από έξι επαρχίες της Β.Ιρλανδίας όπου η πλειονότητά τους είναι προτεστάντες. Η συμφωνία δεν περιλαμβάνει ούτε εθνική ανεξαρτησία, ούτε οικονομική. Το "Σιν Φέιν" όπως και ο IRA διχάζονται. Ο Ντε Βαλέρα μαζί με τους μαχητές του IRA που διαφωνούν, ξεκινάει εμφύλιο πόλεμο ενάντια στην κυβέρνηση, αλλά γρήγορα θα ηττηθεί. Η αστική τάξη έχει ήδη συμβιβαστεί και ο λαός δεν αντέχει άλλες συγκρούσεις. Το 1926 τα όπλα του IRA θα σιγήσουν. το 1948 η χώρα θα ονομαστεί σε Ιρλανδική Δημοκρατία με πρόεδρο τον Ντε Βαλέρα, ο οποίος έχει απομακρυνθεί ήδη από τους παλιούς του συντρόφους και τις επαναστατικές ιδέες του "Σιν Φέιν".
Στις 12 Αυγούστου του 1969, μια συνηθισμένη πορεία των "Ενωτικών Προτεσταντών" επιχείρησε να περάσει μέσα από την περιοχή των καθολικών του Ντέρι, το Μπόγκσαϊντ. Αρχίζει πετροπόλεμος από τους καθολικούς που θέλουν να εμποδίσουν την διέλευση, με αποτέλεσμα να κάνει την εμφάνισή της η ιρλανδική αστυνομία και να επιτεθεί στους καθολικούς. Αρχίζουν να στήνονται οδοφράγματα και να ρίχνονται πέτρες και κοκτέιλ μολότοφ στην αστυνομία (RUC). Για τρεις μέρες ο Μπόγκσαϊντ είχε παραδοθεί στις φλόγες. Από την μια πλευρά νεαροί καθολικοί ανεβασμένοι σε στέγες σπιτιών έριχναν πέτρες και μολότοφ στην ιρλανδική αστυνομία RUC (που περισσότερο λειτουργούσε ως παραστρατιωτική ομάδα) και από την άλλη η αστυνομία που έπνιξε με δακρυγόνα όλη την πόλη. Στο "Ελεύθερο Ντέρι", όπως αποκαλούσαν το Μπόγκσαϊντ οι καθολικοί υπερασπιστές του, λειτουργούσε παράνομος ραδιοφωνικός σταθμός το "Radio Free Derry" που καλούσε όλους τους ιρλανδούς του Μπόγκσαϊντ να αντισταθούν στην εισβολή. Την τρίτη ημέρα των ταραχών οι αστυνομικοί χρησιμοποιούν τα όπλα τους χωρίς διαταγή. Απο την άλλη πλευρά βγαίνουν κυνηγετικά όπλα και μια γενικευμένη σύρραξη βρίσκεται προ των πυλών. Ο προθυπουργός της Βρετανίας Ουίλσον, έπειτα απο παράκληση του Προθυπουργού της Βόρειας Ιρλανδίας Τζέιμς Κλαρκ, στέλνει στρατεύματα με την διαταγή να σταματήσουν χωρίς να μπούνε στους δρόμους του Μπόγκσαϊντ. Και ο ιρλανδικός στρατός περιορίστηκε στο να παράσχει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους πληγωμένους. Οι ταραχές σταματούν και θα μείνουν στην ιστορία ως "The Troubles" (οι φασαρίες), ενώ στάθηκαν η αφορμή για άφιξη βρετανικού στρατού ξανά στην Ιρλανδία μετά απο αρκετά χρόνια.
Οι ταραχές στο "Ελεύθερο Ντέρι" είχαν αντίκτυπο στο Μπέλφαστ. Οι "Ενωτικοί Προτεστάντες" ενθαρρυμένοι απο την παρουσία του βρετανικού στρατού, αρχίζουν να καίνε τα σπίτια των καθολικών με σκοπό να τους εκδιώξουν απο το Μπέλφαστ. Το αποτέλεσμα των νέων αυτών συγκρούσεων ήταν πέντε νεκροί καθολικοί και ένας προτεστάντης, αλλά και 3.500 άστεγοι. Οι ταραχές αυτές προκάλεσαν την αναγέννηση του IRA, που επίσημα είχε διαλυθεί το 1921. Αυτή τη φορά οι μαχητές του ήταν νέοι άνεργοι γεμάτοι απόγνωση και χωρίς μέλλον, απο τα γκέττο των καθολικών στη Β. Ιρλανδία. Το Δεκέμβρη του ίδιου έτους ο IRA διασπάται στον "επίσημο" (official), τους ρεαλιστές που απαιτούσαν την ένωση της Β.Ιρλανδίας με την υπόλοιπη Δημοκρατία της Ιρλανδίας και τον "προσωρινό" (provisional), πού ήθελε να συνεχίσει τον ένοπλο αγώνα του 1916 όχι μόνο για ανεξαρτησία, αλλά και για κοινωνική δικαιοσύνη και σοσιαλισμό.
Και ενώ ο "Επίσημος IRA" σταματάει τις εχθροπραξίες (τουλάιστον φανερά) το 1972, ο "Προσωρινός IRA" ξεκινάει το αντάρτικο πόλεων, με αυτοσχέδιες βόμβες, πορείες που καταλήγουν σε συγκρούσεις με τους βρετανούς στρατιώτες, ενέδρες σε βρετανικά οχήματα και ακροβολισμένους -σε στέγες σπιτιών- ελεύθερους σκοπευτές. Απο τότε όλη η Β. Ιρλανδία μετατράπηκε σε πεδίο μάχης απο έναν ολοκληρωτικό πόλεμο.Στις 30 Ιανουαρίου του 1972, βρετανοί αλεξιπτωτιστές πυροβολούν εναντίον ειρηνικών καθολικών διαδηλωτών. 27 άμαχοι θα σκοτωθούν και η συγκεκριμένη μέρα θα ονομαστεί "Ματωμένη Κυριακή".

(Το γεγονός έγινε πασίγνωστο σε όλο τον κόσμο ως "Bloody Sunday". {Το συγκρότημα U2 (πριν γίνουν πολύ γνωστοί), θα δημιουργήσει τραγούδι αναφοράς και μνήμης στα συγκεκριμένα γεγονότα : http://www.youtube.com/watch?v=thAclv48vB0&feature=related} Αυτή η μέρα είναι και η αφορμή να αλλάξει στρατηγική ο IRA και παράλληλα με την Β. Ιρλανδία να μεταφέρει το αντάρτικο στο Λονδίνο, στην "καρδιά του εχθρού", ένα χρόνο μετά.Οι βόμβες σπέρνουν τον τρόμο και οδηγούν σε μια άνευ προηγούμενου καταστολή με στημένες κατηγορίες και προειλλημένες δικαστικές αποφάσεις. Θύματα της αντιτρομοκρατικής υστερίας οι "τέσσερις του Γκίλφορντ". Το 1975 υπο την ηγεσία του Τζέρι Άνταμς, οι μαχητές του IRA επιδίδονται σε πόλεμο φθοράς με βομβιστικές επιθέσεις σε οικονομικές επιχειρήσεις και εκτελέσεις συνεργατών των βρετανών. Το 1980 ο IRA ζητάει να αναγνωριστούν ως πολιτικοί κρατούμενοι και αιχμάλωτοι πολέμου μέλη του που βρίσκονται στις βρετανικές φυλακές. Ακολουθούν απεργίες πείνας κρατουμένων του IRA με αίτημα την αναγνώριση ως αιχμαλώτων πολέμου, αλλά και βελτίωση των συνθηκών κράτησής τους στις φυλακές Μέιζ, με πρώτο τον Μπόμπι Σαντς που πεθαίνει και ακολουθούν άλλοι εννέα απεργοί που και αυτοί πεθαίνουν επίσης. Στην κηδεία του Μπόμπι Σαντς συμμετέχουν 100.000 άτομα πράγμα που μοιάζει με διαδήλωη, ενώ αργότερα όλη η Ιρλανδία συγκλονίζεται απο διαδηλώσεις συμπαράστασης.
Ο Τζέρι Άνταμς, διαχωρίζει την θέση του Σιν Φέιν απο τον IRA, ενώ και ο IRA διεκδικεί διάλογο με την βρετανική κυβέρνηση παρόλο που συνεχίζει το ένοπλο αντάρτικο. Πολλές φορές μέσα στη δεκαετία του ΄90 κηρύσσει πολλές φορές μονομερή κατάπαυση πυρός, μέχρι που το 1998 υπογράφεται η "συμφωνία του Μπέλφαστ", μια συμφωνία ειρήνευσης.Αποτέλεσμα της συμφωνίας αυτής ήταν να διασπαστεί ένα κομμάτι και να δημιουργήσει τον "Πραγματικό IRA" (Real IRA) που συνεχίζει την ένοπλη πάλη. Οι βρετανοί υποστηρίζουν πως αρχηγός της ένοπλης αυτόνομης ομάδας είναι κάποιος με το ψευδώνυμο "Στρατηγός", που βρίσκεται φυλακισμένος με κατηγορίες για τρομοκρατία.Το πολιτικό σκέλος του με την ονομασία "Κίνημα των 32 Εθνικών Κομητειών" ζητάει την απελευθέρωση όλων των ιρλανδών πολιτικών κρατουμένων, μάχεται ενάντια στην αποικιοκρατία και τον ιμπεριαλισμό και υποστηρίζει μια ενωμένη Ιρλανδία.Αργότερα δολοφονούνται υψηλόβαθμα και μη, στελέχη του IRA απο "αγνώστους". Το 2001 ο "Προσωρινός IRA" δέχεται την ανακωχή και αφοπλίζεται. Η ύπαρξη και η δράση του "Real IRA" μέχρι σήμερα, δείχνει πως οι αγώνες στην Ιρλανδία δεν έχουν ακόμα τελειώσει και επαναλαμβάνονται σαν να ακολουθούν έναν φλεγόμενο κύκλο.

ΕΞΟΠΛΙΖΕΤΑΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Εδώ και λίγο καιρό ξεκίνησε μια προσπάθεια από το Κράτος και το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης για τον εκσυγχρονισμό της Αστυνομίας. Ήδη κατάρτισαν και εφαρμόζουν σχέδιο για την "αντεγκληματική " πολιτική στη χώρα μέχρι το 2004, η οποία περιλαμβάνει επιχειρησιακές δράσεις από τις αστυνομικές υπηρεσίες, που θα βασίζονται στην ηλεκτρονική χαρτογράφηση της παρανομίας σε πόλεις, γειτονιές και δήμους. Μέσω του δικτύου "Police On Line" και με εργαλείο το "Γεωγραφικό Σύστημα Χαρτογράφησης της Εγκληματικότητας (GIS)", θα μπορούν να παρακολουθούν συστηματικά την εξέλιξη της παρανομίας ανά περιοχή, τον τύπο και την ώρα τέλεσης. Θα επαναφέρουν το ολυμπιακό μοντέλο διαχείρισης κρίσεων (αυτό που λειτουργούσε κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004) σε δυο φάσεις, με διακλαδική συνεργασία όλων των σωμάτων ασφαλείας. Γι' αυτό το λόγο έχει συσταθεί διακλαδικό στρατηγικό όργανο συντονισμού με τη συμμετοχή των γενικών γραμματέων του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και των αρχηγών των σωμάτων. Υπάρχει και λειτουργεί διακλαδική δομή συλλογής, ανάλυσης και επεξεργασίας πληροφοριών, ενώ σχεδιάζονται να γίνουν και ασκήσεις ετοιμότητας διακλαδικές αλλά και σε κάθε σώμα ξέχωρα. Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη εξοπλιστικό πρόγραμμα 52 εκ. ευρώ, μεγάλο μέρος του οποίου θα διατεθεί για την προμήθεια οχημάτων και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στα οχήματα "πρώτης γραμμής". Η αγορά εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας περιλαμβάνουν θερμικές κάμερες για την συνοριοφυλακή και το λιμενικό.

Η "εγκληματικότητα" που θέλει να καταπολεμήσει η Αστυνομία είναι το αποτέλεσμα των συνθηκών εκμετάλλευσης και ανισότητας του συστήματος. Τα όρια της νομιμότητας, αλλά και ο καθορισμός παράνομου-νόμιμου που επιβάλλουν οι νομοθέτες είναι τελείως αυθαίρετα. Παράνομος θεωρείτε π.χ. κάποιος που κρύβει ποσά από την Εφορία, ενώ νόμιμη θεωρείται η Εφορία που επιβάλει χαράτσια. Με την επέλαση του καπιταλισμού, του νεοφιλελευθερισμού και της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας, μικροπαραβάτες όπως πλανόδιοι μικροπωλητές, άστεγοι και άποροι που μη έχοντας τα απαραίτητα για την επιβίωσή τους αναγκάζονται να κάνουν κάποια μικροκλοπή κ.λπ, θεωρούνται εγκληματίες. Παράνομος θεωρείτε αυτός που σε περίοδο οικονομικής κρίσης πετιέται έξω από τις καταναλωτικές απολαύσεις και την επιβίωση. Όσον αφορά τα μεγάλα εγκλήματα (εμπόριο ναρκωτικών, σωματεμπορία, εμπόριο όπλων, προστασία κ.λπ), αυτά βρίσκονται, στο μεγαλύτερο μέρος τους, υπό την καθοδήγηση και τον έλεγχο του επίσημου Κράτους. Η "καταπολέμηση" αυτών των μεγάλων εγκλημάτων που ευαγγελίζονται οι κρατούντες, είναι η προσπάθεια α) είτε με την εξάρθρωσή τους να παρουσιάζεται η πραγματοποίηση έργου από τις διωκτικές αρχές, και β) είτε να αλλάξουν οι συσχετισμοί με την προϋπόθεση αντί να κινούνται (οι όποιοι εγκληματίες) σε ατομικούς και μη ελεγχόμενους δρόμους, να περάσουν υπό την συνεργασία και τον έλεγχο του Κράτους. Ο πιο σημαντικός λόγος όμως, όλων αυτών των σχεδιασμών, είναι η προσπάθεια να ενταχθούν όλα αυτά τα μέτρα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο κοινωνικής καταστολής. Βλέπουν ότι ολοένα και περισσότερες κοινωνικές ομάδες (αγρότες, μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενοι, άνεργοι, συνταξιούχοι...) αλλά και κινήματα ή ομάδες (εξωκοινοβουλευτικοί, ανυπότακτοι, επαναστάτες, αντεξουσιαστές...) αρχίζουν να αντιδρούν στις αντιανθρώπινες συνθήκες που επιβάλλουν Ε.Ε., οργανισμοί, πολυεθνικοί κολοσσοί, τράπεζες και εγχώριοι μανδαρίνοι και αναγκαστικά θα στραφούν απέναντι σε συγκεκριμένες πολιτικές αλλά και ενάντια στο καπιταλιστικό καθεστώς. Η οργή, είτε γίνει κίνημα, είτε γίνει μεμονωμένη αντίδραση, θα πρέπει να καταπολεμηθεί γιατί απλά γίνεται εφαλτήριο ανατροπής και παύση της ύπαρξης των ισχυρών. Και οτιδήποτε υπάρχει ως Εξουσία, αναγκαστικά θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί την ύπαρξή της. Και αυτό που κάνει το Καθεστώς είναι να προετοιμάζεται κατάλληλα για να αντιμετωπίσει τις επικείμενες κοινωνικές συγκρούσεις.

ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΜΠΛΟΚΑ

Εδώ και λίγες εβδομάδες αγρότες όλης της χώρας αποφάσισαν και κατέβηκαν σε αγώνα για να διεκδικήσουν τα δίκαιά τους, κλείνοντας δρόμους από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη, για να δηλώσουν αυτό που βιώνουν οι ίδιοι, αλλά και πάρα πολλές κοινωνικές ομάδες. Και αυτό που τους ώθησε να γεμίσουν με μπλόκα όλη την Ελλάδα είναι το αυτονόητο : "Δεν πάει άλλο".
Μια προδιαγεγραμμένη κατάσταση που ήταν γνωστό σε ποιο σημείο θα οδηγούσε την αγροτική παραγωγή και που ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια με την ένταξη στην Ε.Ε., με συμμετοχή στην συνθήκη του Μάαστριχ και με την αποδοχή της "Λευκής Βίβλου".
Κι αυτές οι κινητοποιήσεις των μικρομεσαίων αγροτών, όπως και προηγούμενες της τελευταίας 15ετίας, στρέφονται κατά της ΚΑΠ της ΕΕ. Διότι βλέπει ο φτωχός αγροτικός κόσμος ότι η ΚΑΠ, την οποία συνδιαμορφώνουν, συνυπογράφουν και εφαρμόζουν οι εναλλασσόμενες κυβερνήσεις, είναι το «κοφτερό δρεπάνι» που «κόβει αβέρτα κεφάλια» μικρομεσαίων αγροτών, το «βαρύ χέρι» που σπρώχνει εκατοντάδες χιλιάδες μικρομεσαία αγροτικά νοικοκυριά στον καιάδα του ξεκληρίσματος.
Μέσω της ΚΑΠ - και της «ελεύθερης» καπιταλιστικής αγοράς, βεβαίως - προωθούνται τα αντιαγροτικά μέτρα που επιβάλλουν περιορισμούς στις καλλιέργειες και ποσοστώσεις στην παραγωγή, κατάργηση των κατώτερων εγγυημένων τιμών και πλήρη απελευθέρωση των εισαγωγών αγροτικών προϊόντων, δραστική μείωση των επιδοτήσεων και αύξηση του κόστους παραγωγής.
Ο στόχος των εξουσιαστών με τις διαρθρωτικές αλλαγές, όπως η «ισορροπία της αγοράς» και η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, είναι πλήρης απελευθέρωση των τιμών στα αγροτικά προϊόντα, παράδοση των μικρών παραγωγών και καταναλωτών στη στυγνότερη εκμετάλλευση των εμποροβιομηχάνων, των τραπεζών και των καρτέλ, και συγκέντρωση της παραγωγής και της γης σε λίγα χέρια, εκτόπιση των φτωχών αγροτών, συμπίεση των μεσαίων.
Είναι το «πολιτικό μέσον» με το οποίο το μεγάλο ευρωπαϊκό και ελληνικό κεφάλαιο και οι κυβερνήσεις που το υπηρετούν, επιχειρούν «να βγάλουν από τη μέση» τους μικροκληρούχους, μικροκαλλιεργητές, μικροπαραγωγούς αγρότες της χώρας μας, για να περάσει η γη, η παραγωγή και η εμπορία των αγροτικών προϊόντων στα χέρια λίγων μεγαλοαγροτών - επιχειρηματιών και να εξασφαλιστούν ακόμα μεγαλύτερα κέρδη στους εμποροβιομήχανους, στα μονοπώλια και στις πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τροφίμων και των αγροτικών μέσων και εφοδίων.
Μέτρα που είχαν και έχουν δραστικές και τραγικές επιπτώσεις για τους μικρομεσαίους αγρότες, καθώς οδήγησαν και συνεχίζουν να οδηγούν σε μεγάλη στρεμματική μείωση δυναμικών καλλιεργειών - όπως το βαμβάκι, τα τεύτλα κ.ά. - και σε εξαφάνιση άλλων, όπως ο καπνός, σε μείωση της αγροτικής παραγωγής και σε διόγκωση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας και της διατροφικής εξάρτησης του λαού μας, σε κατρακύλα των εμπορικών τιμών παραγωγού και δραματική μείωση του αγροτικού εισοδήματος και, εν τέλει, στην αναγκαστική αποχώρηση από την αγροτική απασχόληση του μισού και πλέον του αγροτικού δυναμικού της χώρας, που υπήρχε πριν την εφαρμογή της ΚΑΠ.

Οι αγρότες διεκδικούν από κοινού τα εξής:

•-Κανένας διαχωρισμός των αγροτών στο κατά κύριο επάγγελμα και μη.
•-Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος και εγγυημένες τιμές στα γεωργοκτηνοτροφικά προϊόντα.
•-Προστασία της ντόπιας παραγωγής από ομοειδή εισαγόμενα
•-Σύνδεση των επιδοτήσεων με την παραγωγή και κατάργηση όλων των νόμιμων και παράνομων παρακρατήσεων
•-Μείωση του κόστους παραγωγής με κατάργηση του ΦΠΑ σε εφόδια και μηχανήματα και των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης, με μείωση των επιτοκίων της ΑΤΕ και επιδότηση βασικών αγροτικών εφοδίων κ.α.
•-Πάγωμα αγροτικών χρεών για τρία χρόνια και παραγραφή όλων των πανωτοκίων
•-Πλήρη ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού κεφαλαίου από όλους τους φυσικούς κίνδυνους, με αποκλειστικά δημόσιο ΕΛΓΑ που θα επιχορηγείται από το κράτος και άμεση αντιμετώπιση των χρεών του.
•-Μη φορολόγηση στα χωράφια
•-Μείωση του χρόνου σύνταξης στα 60 για τους άνδρες και στα 55 για τις γυναίκες, καθώς και τη μεταφορά δικαιώματος της σύνταξης από τον αποθανόντα αγρότη σύζυγο στη σύζυγο και διπλασιασμό της ελάχιστης αγροτικής σύνταξης.

Είναι σαφές πως τα προβλήματα της Ελληνικής αγροτικής παραγωγής είναι όχι μόνο χρονίζοντα αλλά και δυσεπίλυτα, όταν μάλιστα αυτά σχετίζονται με πολιτικές και επιλογές στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και της Κ.Α.Π.
Πολλές κοινωνικές ομάδες είναι σε δύσκολη θέση και αντιμετωπίζουν προβλήματα τα οποία θέτουν σε κίνδυνο ακόμα και την ύπαρξή τους.
Υπάρχει παραγωγή, αλλά δυσκολία στην πώληση των προϊόντων, η ζήτηση στην αγορά έχει μειωθεί σε απελπιστικά όρια, οι ακάλυπτες επιταγές έχουν αυξηθεί σε τρομακτικά επίπεδα, άνω των 300%..!!! επίσης η σοβούσα ανεργία σιγά -σιγά εκδηλώνεται και εμφανίζεται, δημιουργώντας κοινωνικά πλέον προβλήματα, οι Τράπεζες κερδοσκοπούν πάνω στους πολίτες, στα νοικοκυριά και στις μικρές επιχειρήσεις πιέζοντας με κατασχέσεις και αυξάνοντας το επιτόκιο των δανείων, η κρίση, οικονομική και κοινωνική έχει διαπεράσει σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Οι ανατιμήσεις και οι φόροι που επιβάλλει το Κράτος έχουν φτάσει σε τεράστια μεγέθη. Το πάγωμα των μισθών και των συντάξεων φαντάζουν επιβεβλημένα μέσα στο παγκόσμιο οικονομικοπολιτικό καμβά. Αυτοί οι ίδιοι που είναι έτοιμοι να μας ρίξουν στο γκρεμό, αυτοί που τώρα μας λένε ότι δεν υπάρχει χρόνος για κινητοποιήσεις και θέλουνε να κάνουμε για ακόμα μια φορά θυσίες για το καλό του έθνους, είναι οι ίδιοι που επί 35 χρόνια μας καταλήστευαν και με την πολιτική τους μας οδήγησαν σ αυτή την κρίση.

ΑΓΡΟΤΕΣ ΠΡΟΣΟΧΗ Η αντίσταση κατά της επέλασης των Τραπεζιτών, του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, του διεθνούς κεφαλαίου, της Κομισιόν και των ντόπιων υπηρετών τους, γίνεται πιο αποτελεσματική, μόνο όταν όλες οι κοινωνικές ομάδες και τάξεις, αυτές τουλάχιστον που είναι διαχρονικά στην καταπίεση και την εκμετάλλευση, είναι ενωμένες και μπορούν να δράσουν συντεταγμένα.
Χρειάζεται τώρα, σε αυτήν την συγκυρία να κοιτάμε το όλον και το σύνολο και όχι το συντεχνιακό, όσο δίκιο και να έχουμε. Τώρα, αναγνωρίζοντας το δίκαιο του αγώνα, δεν μπορεί, οι τιμημένοι αγρότες, οι απόγονοι των αγωνιστών του Κιλελέρ, αυτοί που γνωρίζουν πως βγαίνει το ψωμί, να μην κάνουν ένα άνοιγμα και στην υπόλοιπη κοινωνία. Να ξεφύγουμε όλοι από τα στενά συντεχνιακά πλαίσια διεκδίκησης και με ενιαίους αντικρατικούς και αντικαπιταλιστικούς αγώνες να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας.
Διώξτε με τη βία από τους αγώνες σας τους αγροτοπατέρες, τους επαγγελματίες συνδικαλιστές και τα κομματόσκυλα που μόνο ιδιωτελείς σκοπούς εκφράζουν και που είναι έτοιμοι να σας πουλήσουν, όπως κάναν και στο παρελθόν. Μέσα από γενικές συνελεύσεις και αντιιεραρχικές μορφές αποφάσεων, αδιαμεσολάβητα, απευθυνθείτε σε όλο τον λαό.
Αυτός ο αγώνας δεν αφορά μόνο τους αγρότες, αλλά όλη την κοινωνία που βάλλεται από τον καπιταλισμό.

Το ότι οι κρατούντες, μέσω των προπαγανδιστών τους, των Μ.Μ.Ε, επιχειρούν να στηλιτεύσουν των αγώνα των αγροτών και να πείσουν πως οι αγρότες στρέφονται ενάντια στην υπόλοιπη κοινωνία, δείχνει και το μέγεθος του φόβου τους. Στόχος τους είναι να στρέψουν την κοινωνία εναντίον τους, αλλά και να τους διατηρήσουν απομονωμένους, μιας και στις παρούσες συνθήκες μια τυχόν πραγματοποίηση κοινών αγώνων θα πάρει τον χαρακτήρα κοινωνικής εξέγερσης

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ - ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΡΑ